ریشه منطق عمر سعد در کربلا

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند:خوشا به حال کسی که لذت آماده ای را وانهد برای موعودی که ندیده است.تحف العقول،حکمت 119.

آیت الله مکارم در تفسیر این روایت می فرماید، این همان است که می گویند انسان دنیا پرست نمی تواند نقد دنیا را به خاطر نسیه آخرت ترک کند و منطق عمر سعد هم همین بود .یعنی حاضر نشددست از حکومت ری بردارد.و به امام حسین علیه السلام گفت:اگر بهشت و جهنم راست باشد توبه می کنم و اگر دروغ باشد به دنیایم رسیده ام.     من که امروزم بهشت نقد حاصل می شود      وعده فردای زاهد را چرا باور کنم

خدا ما را از وسوسه های شیاطین و جن و انس در امان بدارد.

 

  • 5 stars
    ریحانه
    نظر از: ریحانه
    1396/07/19 @ 09:43:06 ب.ظ

    ریحانه [عضو] 

    ممنون

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.